Tisdag

Vilka härliga dagar vi har haft! Helgen har jag spenderat ute på Rönnskär där Kims pappa har stuga. Vi har varit ett helt gäng med folk som har ätit gott, druckit gott, njutit av det fantastiska vädret, badat, solat och bara haft det helt underbart.

Sedan senast jag bloggade har jag också hunnit äta grillat på mamma och pappas stuga, varit ut på en utflykt med gummibåten tillsammans med Sanna och Kim där vi for till hemlunda för lite sol och bad.

På havsbadet har jag också hunnit vara och sola två dagar. Sedan har vi ju då även huset som det jobbas vidare på, sakta men säkert. Jag har börjat måla taket i sovrummet och garderobsdörrarna som jag har kämpat och jävlats med så förbannat är äntligen ur världen. Inte för att jag är klar med dom, har fortfarande inte fått en enda färdigställd inför målning, utan för att vi stötte på problem med taklisterna när jag skulle måla sovrumstaket. Listerna behövdes tas bort men var ordentligt fastspikade i garderobsramen så det slutade med att Kim fick riva allt ihop och så får vi helt enkelt köpa nya garderober.

Med det kom däremot lite arbete som inte hade behövts om garderoberna stått kvar. Golv måste läggas där garderoberna har stått, taket måste målas och eventuellt måste det göras något åt väggarna där garderoberna varit före dom går att tapetseras.

Så ikväll har jag sysslat med mer målning och så har mamma hjälpt mig att sandpappra och måla garderobsdörrarna som ska vara i gästrummet som jag tidigare spacklat. Så ja, vi jobbar på sakta men säkert. :-)

Kommentera här: