Måndag

Har sovit dåligt i natt. Dels var jag inte alls trött igårkväll och för att kunna få någon typ av ro i kroppen så låg jag och kollade på netflix till närmare klockan ett. Sedan har jag vaknat flera gånger i natt och haft den där otrevliga "åh nej, jag har försovit mig!"-känslan, vilket såklart gör en ganska klarvaken. Det här är ganska typiskt mig dock när det är något nytt på gång, jag har i princip alltid tyckt att förändringar är lite ångestladdade, varför vet jag däremot inte. Gissar på att det handlar om att lämna min trygga zon och inte ha hundra procents kontroll över varje situation som kan uppstå. Jag är ett riktigt kontrollfreak och känner mig lätt överväldigad och sårbar när jag inte är "in charge" över vad som händer. 


Att jag har fått ett nytt jobb är en förändring som jag verkligen ser fram emot. Det ska bli jättekul att byta bransch, få lära sig nya saker och utvecklas. Jag är väldigt bekväm i min trygga zon på macken där jag kan allt utan och innan men det gör mig också väldigt uttråkad att stå och stampa på samma ställe och inte "komma vidare". Jag har fått ovärderlig erfarenhet och jag har vuxit massor under mina år på macken men nu är det dags att påbörja ett nytt kapitel i livet så att jag kan fortsätta utvecklas. Konstigt ändå hur jag ser fram emot detta så mycket och ändå känns det så skrämmande och jobbigt. Men jag vet ju också att det inte är jobbet i sig som oroar mig utan att det är förändringen som skrämmer mig. Med det sagt så ska jag försöka få i mig lite frukost så att jag är pigg och klar i huvudet och så kan jag vara nöjd över att det lär bli betydligt enklare att somna ikväll när första arbetsdagen är bortgjord och Cellans förväntansfull-nervös-svammelskalle har lugnat ned sig, haha. Vi hörs.

Bilder från förra veckan.

Kommentera här: