Shoppinglista

Har krupit ned i sängen i hopp om att bli trött men känner mig såklart piggare än någonsin. Väckaren ringer tidigt imorgon för jobb 06.30, har egentligen ledighelg men ett pass behövde täckas upp och jag behöver pengar så det är bara att kämpa på.


Är extremt shoppingsugen men har så lite pengar att jag borde överväga att sälja iväg massa saker istället. Har skrivit ned en shoppinglista i telefonen på saker som jag behöver/vill ha och tänkt ha dessa grejer som spara-mål, men kom snabbt på att vartenda litet öre jag får in borde gå till våran kommande USAresa. Kan ju inte åka dit med 0kr i shoppingpengar.

Men för den intresserade har ni min "önskar jag hade råd med"-lista här:

- En kamera + stativ (behöver ej vara system men vill att den ska ta ok bilder samt gå att filma med)

- Ny höstjacka, på min har dragkedjan gått sönder + fått en fläck som inte går bort :(

- Nya höstskor. Går omkring i mina 180 år gamla smutsiga tygskor som jag trampar snett i :)

- Frisörbesök. Har inte färgat håret på typ.. Två år? Och mina toppar är torra som fnöske.

- Vitrinskåpet jag hittat på MIO för 8000kr. Varför fastnar man alltid för det dyraste??? Är dock på tiden att mina finglas får flytta från köksbordet där dom nu står och samlar damm.

- Den vita, cirkelformade stringhyllan jag hittade på Buketten idag för 2090kr. Grät inombords när jag hörde priset, jag som hoppdes på att den skulle vara på rea för typ 39kr. *:)*

- En peruk. Inte för att jag anser att jag behöver en på så sätt, utan för att kunna fullända vissa sminkningar som kräver "det lilla extra". Alla makeup artister på youtube har ju typ en miljard peruker, det vill jag också ha.

- En peeling för läpparna, skulle vara otroligt hjälpsamt vid läppsminkningar.

- Ett limstift. Alltså typ ett vanligt som man hade i skolan. Eller om det finns speciella man kan använda på huden kanske det är att föredra, hehe. Också för att kunna göra vissa typer av sminkningar.

Och det var nog allt! Utöver att jag vill uppdatera hela garderoben, men det får bli i USA, om jag lyckats spara ihop tillräckligt, haha.

Nu ska jag lägga ifrån mig mobilen och verkligen försöka sova så att jag inte är en zombie imorgon. Godnatt på er :)

Kommentera här: