Blogglista

1. En superkraft du skulle vilja besitta:
- Jag önskar att jag vore en sån som hade oändligt med ork och energi varje dag. Som orkade med att jobba veckans alla dagar, umgås med vänner, hålla hemmet rent och städat, vara en aktiv och påhittig hundägare, vara duktig och ordentlig i matlagningen, besöka gymmet och vara en bra partner varje dag och känna att allt är lätt och inte typ "omöjligt" energikrävande. Om nu det räknas som en superkraft. Men ska man räkna med "superhjälte-krafter" så hade jag gärna kunnat flyga. Pga att jag är lat och vill slippa gå. :-) 

2. Bästa egenskapen hos dig: 
- Jag kan nog inte välja bara en bästa. Jag har flera egenskaper som jag tycker om och även en del egenskaper jag är jätteglad att jag har men som jag också önskade att jag ibland kunde "stänga av". Men utan inbördes ordning så räknar jag upp några egenskaper som jag själv anser mig ha och som jag tycker är bra.

• Jag är duktig på att lära ut saker. T ex lära upp nya personer på jobbet.
• Jag är bra på att läsa av stämningar och rum.
• Jag står upp för mina vänner, nära och kära. Inte på ett överdrivet, bråkstakigt sätt, men skulle någon av dom hamna i en situation där dom blir utsatta på något vis så tvekar jag inte på att ryta ifrån eller finnas vid deras sida som mentalt backup. 
• Jag gör alltid vad jag kan för att personer som är nya i sammanhanget (både privat och i jobb) inte ska känna sig utanför, utan välkomna och som en i gänget.
 

3. Sämsta egenskapen hos dig:
- Här kan jag inte heller bara välja en. Jag är absolut inte perfekt och har många mindre bra egenskaper också.

• Jag är väldigt bekväm av mig.
• Långsint. Jag kan minnas i detalj saker som gjorde mig upprörd för typ tio år sedan och fortfarande känna lika starkt för det när jag tänker på det.
• Jag är dålig på att hantera motgångar, tar det oftast väldigt personligt.
• Jag har extremt stark vilja och tycker verkligen inte om när saker inte blir på mitt sätt. Både när det gäller små och stora saker så kan en halv dag gå åt till att sura över att minsta lilla detalj inte blev precis så som jag föreställt mig i mitt huvud.

4. Det vackraste djuret i världen:
- Det är hästar, utan tvekan. 
 

5. Din drömbostad:
- Definitivt en onödigt lyxig villa. Mansion/slott är nog mer passande ord. Nu pratar jag infinity pooler, helikopterplattor och sådant man bara ser på film typ. Haha.

6. Finaste namnet:
- Det vet jag faktiskt inte. Jag tänker mig något exotiskt, utländskt namn, men vilket det är - det vet jag däremot inte.
 

7. Finaste frisyren:
- Jag älskar frisyrer med lite volym i, kanske mest för att jag har så fruktansvärt livlöst och tråkigt hår själv. Jag gillar när håret är långt och utsläppt men att det finns någon typ av inbakad, slarvig fläta i det hela. 

8. Det mest fascinerande du vet:
- En negativ grej som jag blir fascinerad (och upprörd) av är folk som inte gör mer än vad som är absolut nödvändigt på jobbet. Som står och gör annat istället för att fokusera på sina uppgifter, lämnar över saker till kollegor som de själva hade kunnat göra om dom varit lite mer engagerade osv.

- En positiv grej som jag blir fascinerad av är folk som är så där vansinnigt duktiga på att sminka att jag börjar tro att deras händer är en direkt länk till gud typ. Och då är jag inte ens troende, hahaha. Men jag vill så gärna besitta en sån talang själv.
 

9. Din drömkille beskriven med tre ord:
- Trygg, humoristisk och charmig.

10. En typisk bild som bara är sådär fruktansvärt fin utan att veta varför:

 
Haha okej, bilden i sig är ju inte fin men för mig är den fantastisk och jag kan dessutom svara på varför den är det, så egentligen får jag inga rätt för mitt svar på denna fråga. Varför bilden är så fantastisk är för att den för mig visar villkorslös kärlek. Jag älskar Diesel av hela mitt hjärta och jag tror att han älskar mig av hela sitt hjärta. Han är en kompis som aldrig sviker, en tröstande famn, en ständig följeslagare och han ger mig enorm glädje och trygghet. Han förgyller mina dagar och höjer min livskvalité och är den kramvänligaste som finns. Även pussvänligaste. Och klivänligaste. Min lilla fluffer. ♥

Kommentera här: