Natt

Börjar bli rutin för mig att blogga mitt i natten när jag är på jobbet. Ett bra sätt att fördriva tiden när man varit effektiv och gjort bort de flesta nattliga uppgifterna och behöver något för att hålla energin uppe. Jag har insett nu när jag jobbat natt så pass många gånger att jag "har rätt att uttala mig" att ett nattjobb nog inte är något för mig. Själva delen att hålla sig vaken är sällan ett problem men det är ett problem när jag kommer hem däremot. 
 
Jag har ofta svårt att varva ner och lyckas somna "nog snabbt" och så är jag en zombie resten av dagen sen. Jag får inte riktigt den vila och återhämtning jag behöver och både energi och humör påverkas. Inte så att jag går omkring och är sur eller så utan snarare att jag är rätt nollad på känslor och bara känner.. ingenting? Orkar liksom inte skratta eller skoja till det och vill helst bara låsa in mig och inte prata med någon resten av dagen pga trötthet.
 
Att hoppa in och jobba natt någon enstaka gång - absolut. Men att jobba några nätter i rad för att sedan hoppa tillbaka till ordinarie arbetstider blir lite tungt, jag inser att jag inte är jätteduktig på att anpassa mig efter större tidsskillnader för jag är likadan när jag varit ute och rest och är jetlaggad. 
 
Jaja, nog om det. Nu ska jag gå och stoppa en tvätt i torktumlaren och sedan hålla tummarna att tiden går fort så att jag får åka hem och försöka sova. Hööööres!

Kommentera här: