Tisdag

Jahapp, idag var det dags för storstädning. Mina dåliga städvanor håller i sig så när jag väl städar är det ett heldagsprojekt. Jag fastnar så lätt i vissa moment också och kan nästan bli manisk. Idag var det projekt rent golv som jag fastnade i. Det tog mig 1,5 timma att dammsuga båda våningarna och sedan skurade jag alla rum. Sedan dammsög jag hela huset, lika noga, en gång till. Trappen nöjde jag mig inte med "bara" två dammsugningar och en skurning utan sedan tog jag den med rengöringsmedel och trasa också. Sedan började jag torka väggar och dörrar. Köksinredning, ugn, lister. Handfat, diskho och speglar. Till och med mina doftljus började jag torka av. Så då fastnade jag i det.

Har också bäddat sängen, tvättat flera maskiner med smutskläder och handdukar, diskat ur Diesels skålar, stoppat undan kläder i garderoben och varit och handlat. På förmiddagen var jag även ute på en härlig (men svettig) promenad på Pitholmsheden med Alva och vovvarna. 

Imorgon kommer en kille hit och ska fräsa ned våra stubbar på gården så att vi så småningom kan påbörja projekt bredda infarten. Jag måste även få tummen ur och måla klart huset.... Jag vet, jag är inte klar med det än. Skäms på mig. 

Kommentera här: