Söndag

Tjoho, det är dagen före julafton! Det blir tre julfiranden för våran del i år, idag ska vi fira hos Kims pappa, imorgon med min familj och på annandagen hos Kims mamma. Min julstämning har faktiskt avtagit lite men det är mest för att det känns som att det inte är jul riktigt ännu, jag tänker fortfarande att det är ett tag bort. Jag jobbar dessutom i helgen och det bidrar såklart också, har inte hunnit förbereda mig med ett storstädat hem fyllt av doftljus och julfilmer. Jag brukar ha en liten procedur också där jag tar ett varmt bad, vaxar benen och smörjer in hela kroppen med skrubb och doftande krämer så att jag ska känna mig riktigt, ren, mysig och fräsch. Förhoppningsvis hinner jag med det imorgon före vi ska iväg till mina föräldrar. 

I fredags var vi bjudna hem till Alva och Robin på julmys. Det var jättetrevligt, dom bjöd på glögg, fika och julmust och så spelade vi spel. 
 
Annars så är alla klappar förutom en inhandlade då det blev bestämt i sista minuten att vi ska köra julklappsleken imorgon hos mina föräldrar. Så det hade jag tänkt hinna fixa efter jobbet idag och så ska jag även förbi på Arken Zoo för att inhandla lite grejer åt Diesel inför nyår. Förhoppningsvis ska det hjälpa honom och lindra hans rädsla. Har tänkt ringa till veterinären också och prata med dom om eventuella åtgärder, vad dom rekommenderar och så. Så jobbigt med en smällrädd hund, jag lider verkligen med honom och vill göra vad jag kan för att nyårsafton ska bli så stressfri för honom som möjligt.
 
Mycket mer än så har jag inte att berätta för tillfället, vi hörs när vi hörs helt enkelt. :-)

Kommentera här: