Lördag

Vilken härlig dag det blev idag. Först har jag legat ute och solat i två, tre timmar. Det kändes lite kyligt först, som att det inte var bikiniväder men hemma hos Kims mamma var det lä och helt fantastiskt skönt att ligga ute. Så där låg jag och mös i solen medan Kim hjälpte till att rensa bort lite ris och grenar från några träd som dom har fällt. 

När vi kom hem tände Kim grillen och jag förberedde för sötpotatisstrips. Har aldrig gjort det förut men det blev verkligen såå gott. Till det åt vi en lyxig sallad som blandannat innehöll spenat, jordgubbar och getost. Åh blir alldeles mysig och harmonisk när jag tänker på hur gott det var. Vilket dreamteam vi är i köket!

På kvällen har jag myst med Diesel. Har varit jättekluven på vad riktigt jag skulle göra, om jag ville åka och hälsa på någon, gå ut och gå eller bara vara hemma. Det slutade med att jag slet på mig inlinesen och så for jag och Diesel ut på premiärturen för i år. Åkte till ICA och köpte en godispåse och sen har jag legat i soffan med Diesel precis nedanför och bara njutit av tillvaron. Det kändes faktiskt jätteskönt att vara själv och få lite egentid och bara mysa med min älskade hund. 

Nu är det däremot dags för mig att sova, väckaren ringer 05.30 och då är det jobb som gäller. Sov gott och så hörs vi. :-)

Kommentera här: