Onsdag

Äntligen börjar jag vara tillbaka på banan efter en riktigt seg förkylning. Hela förra veckan låg jag utslagen i soffan med feber och halsont. Fick verkligen inget vettigt gjort förutom att smutsa ned hemmet med snorpapper och tomma iprenkapslar. När jag väl börjat stöka ned så är det kört, då blir jag en riktig slarvmaja och hemmet blir fort ett bombnedslag. 

Men idag har jag haft ett städryck. Plockat undan, diskat, tvättat, dammtorkat och dammsugit. Fick för mig att badkaret inte var nog rent sedan "blodbadet" jag gjorde som halloweendekoration så jag fyllde upp det på nytt och hällde i lite klorin och så fick det stå en timma. Planterade även om en blomma när jag ändå var i farten. 

För någon dag sedan var jag på stan med Tova och shoppade lite julsaker. Bland annat nya kuddfodral till kuddarna i soffan som hade lite mer julig feeling än de vanliga jag brukar ha. Dom passade helt OK ihop med filten jag köpte när jag var på IKEA för två veckor sedan. Nu är det ju inte jul riktigt ännu men filten och de nya kuddfodralen åkte fram när jag hade städat klart. Övrig juldekoration får däremot vänta ett liiitet tag till. Nedan kan ni se kuddarna före och efter.

(null)

(null)
 
Förutom det så har jag lagat lax med vitlökssmör i folieknyten till middag. Det blev faktiskt riktigt gott. Och nu ligger jag inlindad i mitt täcke och ser på Narnia medan Kim och Diesel ligger här brevid och sover. Mina favvisar. 

Kommentera här: