Tisdag

De två senaste dagarna har jag varit på utbildning på polisstationen och lärt mig om ansvarsfull alkoholservering. Vad det fanns mycket saker jag inte hade någon aning om! Visste ni t ex att det är förbjudet enligt lag att vistas på krogen om du är märkbart berusad? Är du högljudd, stojjig, hälsar överdrivet glatt på folk du kanske inte känner jätteväl och bara hade passerat på stan, då ska du egentligen bli avvisad för då är du märkbart berusad.

Vi har fått utbilda oss inom konflikthantering, sexuella trakasserier, narkotika och annat som är högst viktigt att ha koll på när man jobbar i krogmiljö. Nu jobbar ju jag i receptionen på ett hotell men det finns ju faktiskt en bar i lobbyn som det ibland händer att jag behöver sköta och då är det både skönt och viktigt att veta vad det finns för förhållningsregler. 

Annars har jag inte gjort överdrivet mycket sedan senast. Jobbat, vilat, dammsugit, varit på prommis och andra vardagliga bestyr.

Imorgon jobbar jag igen och väckaren ringer tidigt så det är dags för mig att rasta Diesel en sista gång och börja avrunda kvällen. Natti natti. :)

Kommentera här: