Torsdag

Idag har jag varit ledig och det har varit skönt. Igår efter jobbet sov jag i nästan tre timmar och lyckades ändå somna i "normal" tid på kvällen. Vaknade upp idag vid 12.30. Tror jag var lite trött och behövde sova ikapp, hehe. 
 
Min lediga dag startade jag med en härlig långpromenad i den krispiga luften. Första gången i år jag fick ta på mig överdragsbyxor för att inte frysa. Tycker det är väääldigt skönt att snön inte har kommit ännu, även fast det börjar bli kyligare ute så är det underbart att kunna gå efter alla stigar i skogen och se Diesel skutta omkring mellan träd och buskage. Promenadstråken blir så begränsade när snön kommer och man får inte njuta av att ha naturen "för sig själv" då i princip alla ska trängas på de ställen som fortfarande går att gå på under vintern. 
 
Huset har fått sig en dammsugning, vissa ställen flera gånger till och med då Diesels eviga hårfällande fortsätter och jag faktiskt vill att det ska synas att jag har städat. Borde koppla fast dammsugaren bakom honom och ha den igång dygnet runt så att jag slipper slita fram den tre gånger per dag. 
 
Sedan har jag varit en sväng på ICA och handlat frukt och skurmedel och när jag kom hem blev det en välbehövlig dusch. Sedan var det dags för Diesel att bli badad så nu doftar han av jordgubb och har världens fluffigaste, lenaste päls. Mysisen. ❤ När jag ändå var i farten så friserade jag hans lurviga tassar, klippte klorna och borstade igenom honom ordentligt.
 
Mycket mer än så har jag inte gjort idag, lite småpyssel hemma och en hel del mys i soffan. Bästa sättet att ladda batterierna på. :)

Kommentera här: