Nattjobb och hundpromenad

Tjolahopp!
I natt är det nattjobb som gäller för Cellan. Försökte stanna uppe sent (eh, senare än vanligt) igår för att komma i fas så förhoppningsvis har det gett resultat och jag slipper kämpa för att hålla ögonen öppna till 07 när jag kliver av mitt pass. 
 
Förutom jobb har jag haft en lugn och skön dag. Sovmorgon, promenad med Tova och hennes lilla valp Hedda som Diesel fick träffa för första gången och så pizzamiddag. Mötet mellan Diesel och Hedda gick förövrigt väldigt bra, hon sprang in framför oss en gång och då råkade Diesel gå in i henne i skritt vilket resulterade i en kullerbytta men utöver det lilla missödet så gick det bara bra. Han brukar inte vara sådär superförtjust i valpar, för det mesta tycker han dom är små odågor som borde hållas långt bortom hans trevliga tillvaro. Om han vore en människa skulle han hytta med näven och gorma om att det inte är någon uppfostran på dagens ungdomar och att det minsann var annat på hans tid. Om han bara visste vilken odåga han själv var som valp - skulle han som vuxen möta valpversionen av sig själv så skulle det nog bli hans "hatvalp no.1", haha. ;-). Kan dock inte låta bli att bli så sjukt valpsugen när jag träffar andras valpar. Jag vill också!

Jaja, nu är det dags för mig att ta tag i lite grejer på jobbet. På återhörelse!
 

Kommentera här: