Torsdag

Heeey! Long time no see som man brukar säga. Har precis kommit in från en cykeltur med hunden. Diesel galopperade fram med lätta steg och vinden i pälsen medan jag kände min hals torka ihop av ansträngning och svetten lacka. Åh, min ljuva kondis. :)

Sedan sist jag skrev har vardagen rullat på som vanligt med allt vad det innebär. Tv-tittande, tvätt, matlagning, tupplurer i soffan, dammsugning osv. Men jag har även hunnit med en jättemysig mor- och dotterkväll med mamma och Sanna.

Jag och Sanna lagade middag och bjöd på saffransrisotto med räkor. Vi drack bubbel, hade ansiktsmask och sedan sminkade jag mamma och Sanna fixade hennes hår. Kvällen fortsatte sen på KUST där vi drack goda drinkar och surrade om allt mellan himmel och jord.

(null)
(null)
(null) (null)

(null)

Utöver den mysiga tjejkvällen så har jag hängt hos Alva en kväll med henne och Nalle. Jag och Kim har rensat hemma och åkt på soptippen med en jäkla massa skräp. Tänk så mycket man samlar på sig som bara tar plats? 

Alva har fyllt år så vi har varit där och grattat henne, jag och Nalle har haft en dejt på MAX (hamburgare <3), vi (okej, mest Kim) har bytt ut några dörrhandtag här hemma och så har TRISCO varit här och kikat på en av våra kökslådor som bråkat. Den går på elektronik och skjuts ut automatiskt när man trycker på luckan men detta har plötsligt slutat funka vilket resulterat i att den varit rätt besvärlig att få upp. Det visade sig att det bara var en kontakt som åkt ut så det var ju tur, haha. Man känner sig lagomt begåvad som ringer för hjälp för en sån sak. Men vi fick hjälp bara 20 minuter efter jag hört av mig så det kallar jag bra service! 

Nu ska jag gå och göra mig en filtallrik och sen gå och hänga en tvätt och så hörs vi en annan gång. Tjingeling!

Kommentera här: