Halloj!

Då var det dags för ett livstecken igen. Sedan sist jag skrev har det egentligen inte hunnit hända så jättemycket men jag tänker att jag delar med mig av det som hänt utöver dom vanliga sysslorna. 
 
Nyår firade vi hemma hos Alle och Tova, dom bjöd på fantastiskt god middag och skämde bort oss med trerätters. Hundarna var med och Diesel är ju inget fan av raketer så i år hade jag förberett med en thundershirt (en sorts väst man spänner ganska tight som ska ge en känsla av trygg- och närhet), adaptil i både eluttag och som spray (adaptil avsöndrar feromoner - ungefär samma trygga känsla som mamman avger efter valpning) samt en kong som jag stoppade i våtfoder i och frös in så att han skulle ha något smaskigt att gnaga på. Under tolvslaget spelade vi hög musik och Diesel låg platsad och ifred innanför ett kompostgaller bredvid soffan tillsammans med ett täcke från hans bädd som jag sprayat adaptil på. Och det gick så jäkla bra! Främst tack vare musiken måste jag dock erkänna, den överröstade raketerna vilket gjorde att han knappt hörde någon raket. 
 
Utöver nyårsafton så har min tremänning Jonna varit några dagar i Piteå så då passade vi på att ses och gå ut på bishops tillsammans med Alva. Det var trevligt, när man inte ses så ofta så finns det alltid mycket att surra om. :-) 
 
Jag och mamma har varit och fikat på Espresso House en dag och så har jag och Nalle varit en sväng till Storforsen med hundarna. Roligt att gå på ett ställe man inte är på särskilt ofta och fin miljö att fota i. Så där lyckades vi få några fina bilder på hundarna.
 
Annars så har Kims lillebror varit hos oss i helgen. Han och Kim har spelat dator och jag har umgåtts med Nalle. Igår åkte jag förresten längdskidor för första gången sedan högstadiet, Alva lyckades lura med mig då hon börjat åka med Penny och fått blodad tand. Och hon hade rätt - tillsammans med hund i draglina så var det ju faktiskt riktigt kul. Det var däremot inte lika roligt längre när jag kopplade lös Diesel och skidrade själv, min dåliga kondis gjorde sig verkligen påmind.. Ska försöka hålla utkik efter ett bra dragbälte och en draglina så kanske jag har en ny aktivitet för mig och Diesel!

Kommentera här: